Δήμος Αγίου Νικολάου Κρήτης

Η επιστροφή ...

dsinergasia@gmail.com

Σελίδες

Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Δελτίο Τύπου σχετικά με τις καταστροφές δέντρων στην οδό 25ης Μαρτίου στον Άγιο Νικόλαο.


 
Μόλις πληροφορηθήκαμε για τις νέες καταστροφές δενδρυλλίων που πρόσφατα είχαν φυτευτεί στην οδό 25η Μαρτίου , σπεύδουμε να καταδικάσουμε την ενέργεια αυτή απο όπου και για όποιους λόγους και αν έγινε. Δηλώνουμε δε , ότι θα σταθούμε συμπαραστάτες του κ. Δημάρχου σε όποιες ενέργειες προβεί με σκοπό την αποκάλυψη αυτών που υπονομεύουν έργα ανάπλασης στην πόλη του Αγίου Νικολαου κ ευρύτερα στον Δήμο μας.

Τέτοιες ενέργειες δεν αρμόζουν στους πολίτες του Αγίου Νικολάου κ πρέπει πάση θυσία να διαφυλάξουμε αυτά τα λίγα που γίνονται στην περιοχή μας κ που σκοπό εχουν την αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής μας.


ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας

Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2013

EΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΑΤΟΣ Ο ΣΟΒΜΟΚ …



EΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΑΤΟΣ Ο  ΣΟΒΜΟΚ …

Όπως πολύ εύκολα μπορούμε να γράψουμε ανάποδα την λέξη ΚΟΜΒΟΣ και αντί για κόμβος να γράψουμε ΣΟΒΜΟΚ , άλλο τόσο εύκολο είναι να σχεδιάσουμε κάτι και ο σχεδιασμός αυτός να είναι από στραβός κι ανάποδος έως άκρως επικίνδυνος. Όπως λοιπόν εύκολα διορθώνουμε το λεκτικό λάθος , άλλο τόσο εύκολα οφείλουμε να διορθώσουμε το τεχνικό  αναγνωρίζοντας ότι οι ανθρώπινες ζωές αξίζουν πολύ παραπάνω από την αναγνώριση και ανακατασκευή ενός προφανούς τεχνικού ολισθήματος. Νομίζω,  ότι χωρίς να αναφέρω , περί τίνος ομιλώ , όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι το θέμα μας είναι ο περιβόητος πλέον κόμβος του Νοσοκομείου.

Αφορμή για αυτό το δημοσίευμα αποτέλεσε το τελευταίο ατύχημα, που σημειώθηκε προχθές  όταν αυτοκίνητο που κινούνταν από την Παλαιολόγου προς την έξοδο της πόλης , παρέκκλινε και προσέκρουσε λίγο έξω από τη βιτρίνα  καταστήματός. Μετά από εφτά περίπου μήνες  λειτουργίας  του κόμβου του νοσοκομείου, εστιάζοντας στις διαμορφώσεις από  την μεριά του  πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής , ο απολογισμός της λειτουργίας του  είναι τραγικός.

Αυτό εξάλλου αναμενόταν ευθύς εξαρχής από την κατασκευή του.  Είχε προκαλέσει  χωρίς αμφιβολία δυσμενέστατα σχόλια από όλους, περίοικους, καταστηματάρχες, εργαζόμενους, οδηγούς , πεζούς, πολίτες και επισκέπτες της πόλης μας. Το έργο αυτό μάλιστα έγινε σε μια ήδη βεβαρυμμένη κυκλοφοριακά περιοχή όπου υπάρχει το Νοσοκομείο, το κυκλοφοριακό πάρκο, το δημοτικό σχολείο, ακμάζουσες επιχειρήσεις, φροντιστήρια, λαϊκή αγορά. Η περιοχή δε επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο αφού συνδέει το παραλιακό μέτωπο  με το κέντρο της πόλης και λειτουργεί η οδός Παλαιολόγου ως η βασική αρτηρία για την έξοδο των οχημάτων από τη λίμνη προς Ηράκλειο.  Το αποτέλεσμα των επεμβάσεων  αυτών , ήταν από τότε απίστευτο!  Οι δρόμοι μετατράπηκαν σε στενά μη ευθυγραμμισμένα δρομάκια , σαν χωριάτικα σοκάκια,  με φιδίσια επικίνδυνα τσιμεντένια διαχωριστικά διαζώματα, ενώ σε άλλα σημεία δημιουργήθηκαν πεζοδρόμια –πλατείες.  Η  σήμανση των οδών προβληματική, η   κυκλοφοριακή συμφόρηση απελπισία.  Το τερατούργημα γνωστό, ας μην μακρηγορώ. 

Τους τελευταίους μήνες έχουν γίνει σχεδόν καθημερινότητα μικροσυγκρούσεις και  τροχαία ατυχημάτα.  Ο κόμβος είναι άκρως επικίνδυνος και δημιουργεί σύγχυση στους οδηγούς, που αισθάνονται ανασφαλείς και εγκλωβισμένοι. Το σημείο δεν είναι φωτισμένο τη νύχτα και οι λοξοί στενοί δρόμοι, σε συνδυασμό με τα αλλεπάλληλα σήματα δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την δημιουργία ατυχημάτων. Διαβάσεις για τους πεζούς δεν υπάρχουν και τα μικρά παιδιά που πηγαινοέρχονται στο σχολείο και στα φροντιστήριά τους είναι εκτεθειμένα σε άμεσο κίνδυνο. Αντί λοιπόν να απελευθερώνονται τα οχήματα με τη δημιουργία του εν λόγω κόμβου, προκαλούνται  διαρκώς μποτιλιαρίσματα και δυστυχήματα.

Μέχρι τώρα τυχαία δεν θρηνήσαμε ανθρώπινα θύματα, παρά μόνο υλικές ζημιές. Χάσαμε άσκοπο χρόνο περιμένοντας σε μποτιλιαρίσματα, αισθανθήκαμε αγανάκτηση για την προχειρότητα και την αναποτελεσματικότητα, για την κακοτεχνία του κόμβου- σαλιγκάρι. Πολλές φορές σκέφτομαι  αν υπάρχει στον κόσμο χειρότερος.

Τώρα όμως ως όντας μάρτυρες πλήθους ατυχημάτων κρούουμε τον κίνδυνο  για την επικινδυνότητα αυτού του κόμβου.

 Τα λάθη είναι ανθρώπινα, και ευτυχώς μπορούν να διορθώνονται. Το Δημοτικό Συμβούλιο και οι  αρμόδιες Τεχνικές  Υπηρεσίες οφείλουν να λάβουν σοβαρά υπ όψιν τους την υψηλή επικινδυνότητα του νέου κόμβου και να προβούν σε αλλαγές . Διότι τα λάθη κάποιων που έχουν αναλάβει την απόφαση και την ευθύνη μιας κατασκευής  παύουν να είναι ανθρώπινα και γίνονται εγκληματικά, όταν αποδεικνύεται στην πράξη ότι απειλούν την ασφάλεια των πολιτών και των παιδιών τους. Ας προσέξουν λοιπόν, ώστε να μην χρειασθεί να λογοδοτήσουμε ετεροχρονισμένα και ας μην προφασιστούν ότι δεν υπήρξαν εκκλήσεις για επανασχεδιασμό ενός λειτουργικότερου και ασφαλέστερου κόμβου για την πόλη και τους επισκέπτες της

Στο σημείο αυτό να τονίσω ότι στην απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου συνηγόρησε και ο υπογράφοντας , όμως ο τρόπος ενημέρωσης των Δημοτικών Συμβούλων κρίνεται επιεικώς απαράδεκτος και ελλιπής , αν αυτό μπορέσει να αποτελέσει στοιχειώδη δικαιολογία , την οποία και δεν πρόκειται να επικαλεσθώ. Αναγνωρίζω λοιπόν δημόσια το λάθος μου για την έγκριση του εν λόγω κόμβου και προτείνω να αρχίσουν άμεσα οι διεργασίες για την επανασχεδίαση και την οριστική λύση των προβλημάτων στο σημείο αυτό.

 

 

ΓΟΥΝΑΛΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Πολιτικός Μηχανικός / Project Manager


 

ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΧΩΡΙΟ …

 
ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΧΩΡΙΟ …
Χρειάσθηκαν αρκετές ώρες σκέψης για να δώ αν έπρεπε να γράψω και να δημοσιοποιήσω κάποιες από τις σκέψεις μου , που αφορούν την πόλη του Αγίου Νικολάου και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται. Ο μόνος ενδοιασμός που είχα ήταν ότι δεν θα ήθελα με τίποτα οι όποιες σκέψεις μου εμπλεχθούν ή θεωρηθούν μέρος πολιτικού παιχνιδιού και τελικά δεν αναγνωσθούν όπως ακριβώς πρέπει. Αποφάσισα τελικά να δημοσιοποιήσω το κείμενο πιστεύοντας ότι η σιωπή δεν βοηθά κανένα μας και όσο γρηγορότερα αποφασίσουμε όλοι μας να μιλήσουμε ανοικτά τόσο καλύτερα θα είναι για την πόλη που γεννηθήκαμε , μεγαλώσαμε και τελικά δραστηριοποιούμαστε.

Αφορμή για το άρθρο αυτό υπήρξε η κατάσταση που επικράτησε στην πόλη κατά την διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων. Ισως αυτό ήταν και το κερασάκι στην τούρτα αφού όλοι γνωρίζουμε την κρατούσα τα τελευταία χρόνια κατάσταση. Νομίζω ότι όλοι νιώσαμε παράξενα , νιώσαμε περίεργα , βλέποντας μια πόλη φάντασμα χωρίς σε τίποτα να θυμίζει την εορταστική ατμόσφαιρα γειτονικών έστω πόλεων. Παντού μια ατμόσφαιρα βαριά , πρόσωπα θλιμμένα και γενικά μια ατμόσφαιρα που κάθε άλλο παρά την Πρωτεύουσα του Νομού Λασιθίου θύμιζε. Μια Πρωτεύουσα κραταιά άλλοτε και παραπαίουσα ή ακόμα , καταρρέουσα σήμερα. Αλήθεια πόσα έχουν αλλάξει από το 1984 όταν όντας μαθητής Λυκείου απολάμβανα την ατμόσφαιρα των Χριστουγέννων σε μια πόλη που έσφυζε από κίνηση και από ζωή. Κανονικά  έπρεπε να έχουν αλλάξει πολλά , δυστυχώς όμως καθημερινά διαπιστώνω ότι επί της ουσίας δεν έχει αλλάξει τίποτα. Μιλάμε για την ίδια πόλη – όχι σε μέγεθος κατ ανάγκη -  με μια πολύ χειρότερη νοοτροπία στην διαχείριση των πάντων. Μιλάμε για μια πόλη εχθρική στους επισκέπτες της που σίγουρα δεν μπορεί να μπει στο πάνθεον των τουριστικών ελληνικών πόλεων. Μια πόλη όμως που λόγω θέσης αλλά και φυσικής ομορφιάς θα μπορούσε να ήταν πρότυπο ελληνικής πόλης εις ότι αφορά την λειτουργία αλλά και τις παροχές της.

Η πόλη αυτή προικίστηκε πραγματικά από τον Θεό να είναι κτισμένη σε ένα μαγικό σημείο , πάνω σε επτά λόφους και έχοντας στο κεντρικό της σημείο μία λίμνη, με απαράμιλλη ομορφιά και με άμεση σύνδεση με την θάλασσα. Σε οποιοδήποτε άλλο μέρος του κόσμου και αν βρισκόταν η πόλη αυτή θα αποτελούσε σημείο αναφοράς και σίγουρα θα είχε αναπτυχθεί σε τελείως διαφορετική βάση. Δυστυχώς όμως , έπεσε στα χέρια μας. Όλων εμάς που την αγαπάμε , που θεωρούμαστε κομμάτι της και όμως καταφέραμε να την διασύρουμε και να την διαλύσουμε πολύ πιο σύντομα από  ότι θα περίμενε κανείς.

Ξεκινώντας λοιπόν μια μικρή κριτική διαδρομή σε χαρακτηριστικά της σημεία , δεν μπορώ να μην  ξεκινήσω από την λίμνη του Αγίου Νικολάου όπου θεωρώ ότι όλες οι επεμβάσεις που έγιναν μέχρι σήμερα ήταν το λιγότερο ατυχείς. Χρησιμοποιώ πληθυντικό ευγενείας, μιας που η ουσιαστική επέμβαση η οποία έγινε στον χώρο αυτό ήταν η προσθήκη ξύλινων περγκολών κατόπιν Πανελληνίου Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού - εξ όσων θυμάμαι – την αισθητική των οποίων επιμελώς θα αποφύγω να σχολιάσω. Πέραν αυτού ουσιαστικά τίποτα. Η παλαιά τουριστική αστυνομία ανεκμετάλλευτη ,σε κατάσταση απαράδεκτη σήμερα , δεδομένου ότι πλέον αντιμετωπίζει και στατικά προβλήματα , τα πρανή της λίμνης σε άθλια κατάσταση , το παρκάκι πάνω από τα βράχια παντελώς εγκαταλειμμένο και αναξιοποίητο , η πρόσβαση στην λίμνη από την οδό Ν. Πλαστήρα ακριβώς όπως πριν από πολλά πολλά χρόνια. Εις ότι αφορά τον φωτισμό ούτε λόγος να γίνεται. Βέβαια εδώ θα πει κάποιος ότι … υπάρχει η γνωστή διαμάχη με το Λιμενικό Ταμείο και εν πάσει περιπτώσει υπήρχαν διαχωριστικές γραμμές εξουσίας μέσα στην ίδια πόλη. Είναι επιεικώς αφελής η αιτιολογία αυτή δεδομένου ότι εδώ ακριβώς μπαίνει το θέμα της ηγεσίας , σκοπός της οποίας είναι όχι να αναδεικνύει αλλά να επιλύει τα οποιαδήποτε προβλήματα έχουν παρουσιασθεί. Σε αυτό ακριβώς το σημείο κρινόμαστε όλοι μας.

Εις ότι αφορά το παραλιακό μέτωπο της πόλης μας από τον Γαργαδόρο μέχρι και τον Όρμο Αγίου Νικολάου. Προσπαθώ να δω και να θυμηθώ τι πραγματικά άλλαξε σε όλα αυτά τα χρόνια. Δυστυχώς δεν άλλαξε τίποτα ουσιαστικά , ενώ και οι όποιες αλλαγές έγιναν αντί πραγματικά να αναδειχθούν και να αποτελέσουν  κομμάτι μιας συνολικής παρέμβασης  , έγιναν αποσπασματικά με αποτέλεσμα να χαθούν μέσα στην συνολική μιζέρια του δομημένου αστικού περιβάλλοντος.

Χωρίς να θέλω να εστιάσω σε κάθε περιοχή ξεχωριστά και να κουράσω , θα πώ απλά ότι η πόλη μας κατάφερε σε όλα αυτά τα χρόνια να αποκτήσει ένα πεζόδρομο , έναν δρόμο ήπιας κυκλοφορίας , να αποκτήσει περιφερειακό δρόμο , να επεκτείνει το σχέδιο της δημιουργώντας μια τριτοκοσμική επέκταση σχεδίου πόλης με μικρούς σε πλάτος δρόμους , χωρίς να αντιμετωπίσει την έλλειψη πρασίνου , την παντελή έλλειψη χώρων στάθμευσης κλπ. Δεν κατάφερε να αξιοποιήσει περιοχές εξαίρετου φυσικού κάλλους όπως ο Λόφος του Αγίου Χαραλάμπου , ενώ δεν απόκτησε ή δεν αποκατάστησε ποτέ τον κοινωνικό της ιστό. Γνωρίζω και κατανοώ όλες τις δυσκολίες που υπήρξαν. Γνωρίζω και κατανοώ όλες τις οικονομικές δυσκολίες της παρούσας συγκυρίας. Όμως δεν μπορούμε και δεν δικαιούμεθα να κρυβόμαστε πίσω από αυτές. Πρέπει σιγά σιγά η καραμέλα αυτή να τελειώσει. Είναι προφανές ότι ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ. Ωραία αυτό το κατανοήσαμε και μετά ; Πρέπει όλοι να αναρωτηθούμε γιατί πραγματικά η πόλη έχει φθάσει ως εδώ και να ξεκινήσουμε να σχεδιάζουμε την επόμενη ημέρα. Η επόμενη ημέρα πρέπει να σχεδιασθεί και να υλοποιηθεί το συντομότερο δυνατόν. Πρέπει να εξεύρουμε πόρους. Πέρασαν οι εποχές που το Κράτος έθρεφε τους πολιτικούς του ηγέτες … γιατί στην ουσία, αυτό και μόνο έκανε και αυτοί φρόντιζαν να του το ανταποδίδουν με χειροκροτήματα και χειροκροτητές. Δεν είναι δυνατόν να ικανοποιούμεθα με αναπλάσεις αποσπασματικές και με προδιαγραφές που ανήκουν σε άλλες δεκαετίες.

Πρέπει να αρχίσουμε να δεχόμαστε τα μηνύματα των καιρών δεδομένου ότι σε λίγο θα είναι πραγματικά αργά. Δεν μπορούμε να λεγόμαστε τουριστική πόλη και να φροντίζουμε με κάθε δυνατό τρόπο να δημιουργούμε προβλήματα στο τουριστικό μας προϊόν , το οποίο ουσιαστικά αποτελεί και την μονοκαλλιέργεια της περιοχής. Τώρα αν πρέπει να συντηρούμε μονοκαλλιέργεια αυτό είναι μια άλλη ιστορία , η οποία προφανώς δεν είναι της παρούσης. Εν πάσει περιπτώσει διαπιστώνουμε καθημερινά ότι η πόλη μας δεν είναι φιλική για εμάς και πολύ περισσότερο για τους επισκέπτες μας. Αν αυτό δεν το καταλάβουμε και το κατανοήσουμε βαθιά , δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσουμε να σχεδιάσουμε την επόμενη ημέρα.

Θυμάμαι την αγωνία μας να φέρουμε στην περιοχή μας ΤΕΙ. Ποτέ όμως δεν αναρωτήθηκε κανείς αν η περιοχή ήταν έτοιμη να υποδεχθεί ένα ΤΕΙ και γενικότερα ένα Πανεπιστημιακό Ίδρυμα. Εμείς όμως πιστοί στο να κάνουμε κάτι γιατί διαφορετικά θα μας το πάρουν άλλοι ,δώσαμε μάχες , φέραμε φοιτητές και μετά από τόσα χρόνια ερωτώ ανοικτά. Ήταν ή είναι η πόλη έτοιμη για να δεχθεί φοιτητές ; Για όλους εμάς που έχουμε περάσει από φοιτητικές πόλεις η απάντηση είναι προφανής και είναι ένα τεράστιο ΟΧΙ. Όμως επιμένουμε να συντηρούμε την νοοτροπία του ότι «δεν ενδιαφερόμαστε για κανένα στρατηγικό σχεδιασμό και εγώ τα θέλω όλα , γιατί όλα πρέπει να μου ανήκουν». Τεράστιο λάθος. Αναρωτηθήκαμε άραγε αν οι φοιτητές που έχουν κατά καιρούς περάσει από την πόλη μας , είχαν προβλήματα ; Αν αυτά τα προβλήματα ήταν σημαντικά ή ασήμαντα για αυτούς ; Αναρωτηθήκαμε αν έχουν μεταβληθεί σε διαφημιστές της πόλης μας ; Έγινε ποτέ σχετική μελέτη για να διαπιστωθούν τα πραγματικά οφέλη από την ύπαρξη ενός ΤΕΙ στην περιοχή μας; Είμαι από τους ανθρώπους που ταξιδεύω αρκετά και που κρατάω αυτιά αλλά και μάτια ανοικτά στα ταξίδια αυτά. Ακούγοντας και βλέποντας το τι συμβαίνει αλλού , θλίβομαι για όλα συμβαίνουν στην πόλη μου … για μένα , έχοντας παρόντα εμένα. Και για να μην υπάρξει η παραμικρή παρερμηνεία είμαι υπέρ του να υπάρχουν Σχολές όπου υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις , δεδομένου ότι η ύπαρξη των προϋποθέσεων αυτών , μόνο αθροιστικά και πολλαπλασιαστικά οφέλη έχει να προσφέρει στην περιοχή. Τώρα έχοντας το ΤΕΙ στην πόλη μας , οφείλουμε να δουλέψουμε και να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες για την ευχάριστη παραμονή όλων αυτών που θα στοχεύσουμε να είναι οι άμεσοι διαφημιστές του τόπου μας. Με άλλα λόγια οφείλουμε να κάνουμε όλα όσα δεν έχουμε κάνει ως τώρα. Για να γίνει αυτό οφείλουμε να δουλέψουμε, αλλά πρέπει να δουλέψουν μαζί μας και τα παιδιά – οι φοιτητές – οι οποίοι δεν φαντάζεσθε τι μπορούν να δώσουν σε μια κοινωνία , αρκεί η κοινωνία να το θελήσει.

Έχω ακούσει ακόμα , να κατηγορούν τα μεγάλα ξενοδοχεία της περιοχής για το ότι δεν συμβάλλουν στην τοπική οικονομία αφού οι πελάτες τους δεν φαίνονται καν στην πόλη. Στο σημείο αυτό να επισημάνω ότι δεν έχω δει ποτέ ένοπλο φρουρό στις πύλες των ξενοδοχείων να εμποδίζει τους πελάτες να κατέβουν και να κάνουν μια βόλτα στην  πόλη. Τουναντίον έχω διαπιστώσει την δημιουργία επίγειων παραδείσων εντός των ιδιοκτησιών τους , οι οποίοι έρχονται να καλύψουν την γύμνια των υποδομών που υπάρχει εκτός αυτών και παράλληλα να οξύνουν τις αντιθέσεις εντός και εκτός. Αλήθεια πιστεύει κανένας ότι το όνειρο ενός ξενοδόχου είναι να μεταβληθεί και σε εστιάτορα ; Αν όμως η περιοχή δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες αυτές , τότε οφείλει ο ίδιος σαν επιχειρηματίας να το κάνει. Δημιουργώντας λοιπόν εμείς τριτοκοσμικές συνθήκες και υποδομές έξω από τις μονάδες αυτές , ουσιαστικά εμείς είμαστε αυτοί που κλείνουμε τις πόρτες εξόδου και δεν αφήνουμε τον κόσμο αυτόν να συμβάλλει έμμεσα ή άμεσα στην τοπική οικονομία.

Έχω ακούσει πολλούς να ομιλούν για σημαντική αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα για την επόμενη χρονιά. Φαίνεται ότι ήρθε η ώρα η Ελλάδα να εισπράξει την έστω και αρνητική διαφήμιση όλων των τελευταίων ετών. Εμείς από την πλευρά μας τι κάνουμε για να ανταπεξέλθουμε στην θετική αυτή όπως φαίνεται εξέλιξη ; Απολύτως τίποτα. Για ακόμα μια χρονιά θα περιμένουμε τα κρουαζιερόπλοια να βοηθήσουν την οικονομία της πόλης. Μάλιστα επειδή δεν μπορέσαμε να τα καταφέρουμε μόνοι μας προσλάβαμε και σύμβουλο για θέματα κρουαζιέρας. Αν θυμάμαι καλά προσλάβαμε την κυρία που είχε παρουσιασθεί πριν από δύο χρόνια στο Επιμελητήριο Λασιθίου να μας συμβουλεύει να μην πάμε στην έκθεση του Μαϊάμι , γιατί όπως είπε «δεν πρέπει να εμφανιζόμαστε πουθενά αν δεν έχουμε κάτι να πούμε». Άραγε δύο χρόνια μετά τι ήταν αυτό που άλλαξε ; Άσε δε που μας πήρε δύο χρόνια για να προσλάβουμε την σύμβουλο μας. Εγώ απλά να υπενθυμίσω ότι το Ηράκλειο και ειδικά ο ΟΛΗ έχοντας ένας προικισμένο και εργατικό manager στις τάξεις του άλλαξε την ροή της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Ηρακλείου και μες στο καταχείμωνο – παραμονές εορτών – κατάφερε και έφερε περίπου 8.500 τουρίστες στο Ηράκλειο. Αυτό είναι ένα απλό παράδειγμα για το τι ευκαιρίες υπάρχουν σε εποχή κρίσης. Εμείς ακόμα μελετάμε το αν θα πρέπει να γίνουν ή όχι τουαλέτες στο λιμάνι Αγίου Νικολάου και αν γίνουν πως θα πάρουμε τα λύματα. Ημαρτον.

Πολλοί ομιλούν το τελευταίο διάστημα για την ανάγκη πεζοδρόμησης του ιστορικού κέντρου του Αγίου Νικολάου. Όμως για να γίνει αυτό δεν μπορεί να γίνει με τις υπάρχουσες συνθήκες. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να γίνει. Πλέον αναγνωρίζουμε όλοι την επιτακτική ανάγκη της εκπόνησης ενός στρατηγικού σχεδίου αλλαγής μορφής και λειτουργίας της πόλης μας. Οφείλουμε να καταγράψουμε , μελετήσουμε και αρχίσουμε το συντομότερο δυνατόν αν οραματιζόμαστε την πόλη του μέλλοντος. Μια πόλη που θα μπορεί να προσφέρει ένα άλλου είδους προϊόν από αυτά που προσφέρουν άλλες πόλεις στο νησί. Δίκτυο πεζοδρόμων , θέσεις στάθμευσης και ηλεκτρονικές υπηρεσίες δεν ανήκουν στην σφαίρα της φαντασίας. Μπορεί και πρέπει να αλλάξει η φυσιογνωμία της πόλης και για να γίνει αυτό θα απαιτηθεί αλλαγή φιλοσοφίας και τρόπου σκέψης. Πρέπει όλοι όσοι ασχολούνται με τα κοινά της πόλης αυτής να βοηθήσουν ανιδιοτελώς και πέρα των πολιτικών ή άλλων σκοπιμοτήτων ώστε η πόλη αυτή  να βγει από την μιζέρια. Πρέπει να αρχίσουν να γίνονται  πράγματα που να αλλάζουν την πληγωμένη ψυχολογία μας. Να γίνονται πράγματα που να μας κάνουν να νιώσουμε έστω και λίγο πολίτες μιας Ευρωπαϊκής πόλης. Να γίνονται πράγματα για τα οποία χρειάζεται κυρίως φαντασία , μικρές χορηγίες και εθελοντική εργασία.

Ταξιδεύοντας πρόσφατα στο Πέζαρο στην Ιταλία , προσκαλεσμένος από εταιρεία κατασκευής επίπλων κουζίνας , μας έγινε μια ξενάγηση στην πόλη και με μεγάλη περηφάνια ξεκίνησαν την ξενάγηση μας από τον δημόσιο κήπο τους. Φυσικά δεν μπόρεσα να αντισταθώ και να ρωτήσω λεπτομέρειες όταν βρέθηκα μπροστά σε ένα υπέροχο round about (κυκλικός κόμβος της πόλης) στολισμένο με απίστευτα λουλούδια και τεχνική , όπου κάπου σε μια γωνία είχε μια διαφημιστική ξύλινη πινακίδα με το λογότυπο της εταιρείας. Με ενημέρωσαν λοιπόν ότι ο τοπικός Δήμος έδωσε σε ιδιώτες όλους τους δημόσιους χώρους πρασίνου δίδοντας τους την ευθύνη του καλλωπισμού του χώρου με αντάλλαγμα την τοποθέτηση της μικρής και διακριτικής διαφημιστικής τους πινακίδας. Ήταν λοιπόν τέτοια η ανταπόκριση του κόσμου που αμέσως αναπτύχθηκε ένας πρότυπος υγιής ανταγωνισμός για το ποιος θα έχει την καλύτερη παρουσίαση και σύντομα έγινε θεσμός όπου πλέον ο Δήμος βραβεύει κάθε χρόνο με τιμητική πλακέτα την καλύτερο δημόσιο χώρο , τον οποίο περιποιείται ιδιώτης. Άραγε αφού έχει δοκιμασθεί αλλού , εδώ δεν μπορεί να περπατήσει και πρέπει αναγκαστικά να περιμένουμε την πρόσληψη εποχιακού προσωπικού το οποίο αν δεν προσληφθεί μας δημιουργεί προβλήματα με αποτέλεσμα όλοι οι χώροι πρασίνου στην πόλη να είναι σε άθλια κατάσταση.

Διαβάζοντας το κείμενο μπορεί κανένας με μια εύκολη ανάγνωση να πει κανείς ότι πρόκειται για ένα μηδενιστικό κείμενο. Είναι ακριβώς αυτό το οποίο θα ήθελα να αποφευχθεί σαν σκέψη. Δεν μηδενίζω τίποτα , απλά επαναλαμβάνω ότι δεν με τιμά το γεγονός του να πανηγυρίζω επειδή , το έτος 2012 κάνουμε δίκτυο αποχέτευσης στην Πλάκα , επειδή έχουμε επέκταση σχεδίου πόλης εδώ και χρόνια με αδιάνοιχτες οδούς και χωμάτινους δρόμους , επειδή έχουμε Μαρίνα χωρίς κτιριακή υποδομή , επειδή έχουμε παραλιακό μέτωπο με σοβαρά προβλήματα και τόσα άλλα.

Κάπου εδώ πρέπει να βάλω τελεία. Δυστυχώς όταν γράφω παρασύρομαι , ενώ το ίδιο συμβαίνει και όταν ομιλώ. Όμως λυπάμαι που δεν μπορώ να σιωπήσω. Είναι καιρός να αρχίσουμε όλοι μας να δραστηριοποιούμαστε και να πιέζουμε για την επόμενη ημέρα. Το τοπίο του Νομού Λασιθίου σύντομα αλλάζει και οι δραστηριότητες μεταφέρονται … και όχι πάντα κεντροβαρικά (ο νοών νοείτο). Ίσως έχουμε ακόμα μια τελευταία ευκαιρία , την οποία για να την αξιοποιήσουμε οφείλουμε να τρέξουμε. Σε λίγο θα είναι αργά αφού θα έχουμε μπει σε δρόμο χωρίς επιστροφή ενώ ήδη βαδίζουμε σε μονοπάτια άγνωστα και ολισθηρά. Μέσα στα όλα όσα πρέπει να ξεκινήσουμε  να κάνουμε , οφείλω για άλλη μια φορά να επισημάνω ότι πρέπει να δημιουργήσουμε ξανά τον χαμένο μας κοινωνικό ιστό και όλος ο σχεδιασμός του μέλλοντος οφείλει και πρέπει να είναι γύρω από τον άξονα αυτό.

Πρέπει επιτέλους να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και όλοι μαζί να αφήσουμε τις ανόητες αντιπαραθέσεις στην άκρη και να πορευθούμε με ένα κοινό τόπο επιδιώξεων και πρωτοβουλιών μακριά από πολιτικές μικροσκοπιμότητες. Δυστυχώς η πόλη μας έχει εξελιχθεί σε ένα απέραντο χωριό και έχει αποκτήσει μια φυσιογνωμία παντελώς αντίθετη προς τον ρόλο της ως Πρωτεύουσα πόλη ενός Νομού. Επιστρέφοντας στην πόλη μετά το πέρας των φοιτητικών μου υποχρεώσεων δεν μπορούσα να φαντασθώ ποτέ ότι θα βίωνα μια τέτοια κατάσταση σχεδόν τριάντα χρόνια μετά. Νιώθω πλέον έντονα την πόλη να βουλιάζει και εμείς να την κοιτάμε απαθείς. Τι να το κάνω εγώ αν ο καπετάνιος πέσει τελευταίος στην θάλασσα , βλέποντας το πλοίο του να βυθίζεται ; Η ουσία είναι ότι το σκάφος θα έχει πλέον χαθεί !!!

 

ΓΟΥΝΑΛΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Πολιτικός Μηχανικός / Project Manager


 

 


ΣΧΟΛΙΑ:

ΚΡΑΤΗΜΕΝΟΥ ΣΟΥΛΑ 08.01.2013

Καταρχήν συγχαρητήρια,

αλήθεια είναι ωραίο κείμενο και ευανάγνωστο (στην αρχή τρόμαξα όταν είδα 5 σελίδες, χαχα),

Εγώ σαν μια ξένη στην πόλη σου παρατήρησα ότι την παραμονή των Χριστουγέννων είχε ένα τύπου παζάρι στην πλατεία και τίποτα άλλο, άσε μην σχολιάσω καλύτερα την χριστουγεννιάτικη διακόσμηση.

Εμείς όταν ερχόμασταν για βόλτα στον Άγιο (2 φορές μη φανταστείς), μας έκανε τραγική εντύπωση η συμπεριφορά των καταστηματαρχών και οι τιμές τους στο τουριστικό σημείο της πόλης, στην λίμνη.

Με αποτέλεσμα, απλά να περνάμε από τον Άγιο και να μην ξανά σταματήσουμε άλλη φορά, έστω και για ένα καφέ!

Κατά την γνώμη μου αξίζει η δημοσίευση, μπας και κάνουν τίποτα έστω οι απλοί πολίτες του Αγίου!!!!!

 

ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗ ΠΟΠΗ 09.01.2013

Καλημέρα Γιώργο.

Το άρθρο σου μου άρεσε πάρα πολύ.  Απλό και κατανοητό,  δεν  παραπέμπει σε κανένα πολιτικό όφελος (που σε προβλημάτιζε) μου άρεσε  πολύ το παράδειγμα – πρόταση -  που έκανες για τους δημόσιους χώρους πρασίνου που συνάντησες στην Ιταλία. (Θα ήταν μαγικό να γίνει κάτι ανάλογο εδώ).

 Με προβλημάτισες πολύ   γιατί είναι θέμα συζήτησης αρκετές φορές και αναφέρεις πολλά που πολύ κόσμος δεν τα γνωρίζει.  Έχω ακούσει διάφορα από αυτά έξω και πολλά από φιλοξενούμενους που έχω κατά διαστήματα.

Θα σου αναφέρω ξανά για το βιβλίο.  Όταν κάποιος διαβάζει αυτά που γράφεις, στο μυαλό του δημιουργούνται εικόνες  που τον μεταφέρεις εκεί που θέλεις .

Πολύ θα ήθελα να διαβάσω ένα βιβλίο από σένα.

Καλή σου μέρα!!!

 

ΚΑΧΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ 08.01.2013

Εεεε…. μα είσαι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΣ!!!

Μπράβο, πάρα πολύ ωραίο κείμενο…….. και πρέπει οπωσδήποτε να δημοσιευθεί!

 

ΚΟΚΚΙΝΗΣ ΝΙΚΟΣ 09.01.2013

Γιώργο καλημέρα..

 

Εύγε για το κείμενο !!!

 

mob: +30 697 4763938

tel :   +30 28410 22213

 

 


ΛΙΤΣΑ ΣΓΟΥΡΟΥ 12.01.13

·         Καλημέρα Γιώργο, με την ευκαιρία του διαδυκτίου θα ήθελα να σου πω μπράβο για το άρθρο που δημοσίευσες στην εφημερίδα. Ήταν πολύ ισσοροπημένο ως προς τα θετικά και τα αρνητικά που συμβαίνουν στην πόλη μας. Κατάφερες να μην είναι μηδενιστικό, αλλά να εκφράζει απόλυτα την αγωνία όλων μας ως προς το τί γίνεται από εδώ και πέρα, δεδομένου ότι εδώ που φτάσαμε, φτάσαμε!! Το πιο σημαντικό για μένα πάντως είναι όντως το πού είναι ο κοινωνικός ιστός μας????

 

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ

Τοποθέτηση Δημοτικού Συμβούλου
κ. Γουναλάκη Γεωργίου
για το κυκλοφοριακό της πόλης του Αγίου Νικολάου
ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ (Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ)

 




Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΟΜΗΣΗΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ



Άγιος Νικόλαος , 16.01.2013
 

Κύριε Δήμαρχε


Τους τελευταίους μήνες λαμβάνουμε διαρκώς αυξανόμενα παράπονα από τον κλάδο των Μηχανικών για την λειτουργία της Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου Αγίου Νικολάου. Πρόσφατα μάλιστα είχε γίνει σύσκεψη στην Νομαρχιακή Επιτροπή Λασιθίου του ΤΕΕ/ΤΑΚ , όπου και συζητήθηκαν τα προβλήματα που αφορούσαν συμπεριφορές ατόμων ,  αντιμετώπιση στον τρόπο ερμηνείας και εφαρμογής πολεοδομικών διατάξεων αλλά και στην εν γένει καθυστέρηση προσφερόμενων υπηρεσιών.


Αντιλαμβανόμενοι ότι ευρισκόμαστε σε περίοδο έντονης κρίσης , όπου η οικοδομική δραστηριότητα έχει κυριολεκτικά καταρρεύσει , αναρωτιόμαστε πως είναι δυνατόν να ανακύπτουν τέτοιου είδους ζητήματα σε ένα Δήμο με έντονα αναπτυξιακές προοπτικές , η Υπηρεσία Δόμησης του οποίου θα έχει σύντομα σημαντικό ρόλο να διαδραματίσει.


Αν και θεωρούμε ότι η τοποθέτηση του  Αντιδημάρχου κ. Σγουρού Μιχαήλ - με δεδομένο ότι εξαιρούμε τους Μηχανικούς που ανήκουν στην ομάδα της πλειοψηφίας - ήταν η καταλληλότερη επιλογή κυρίως λόγω της ακεραιότητας του χαρακτήρα του , αλλά και της προσωπικότητας που διαθέτει , εν τούτοις δημιούργησε χώρο ώστε να αναπτυχθούν φαινόμενα αυτού του είδους, λόγω μη θεωρητικής γνώσης του αντικειμένου ενασχόλησης. Θέματα τα οποία άπτονται ερμηνείας , το να ερμηνεύονται μόνιμα ενάντια στην κοινή λογική και να αποστέλλονται διαρκώς ερωτήματα στο Υπουργείο με πρόφαση την νομιμότητα , δεν βοηθούν όχι μόνο την λειτουργία των Μηχανικών , οι οποίοι λειτουργούν ως μοχλοί ανάπτυξης του Δήμου μας , αλλά και την αναπτυξιακή λογική του Δήμου , την οποία διαρκώς επικαλούμεθα όλοι μας.


Για τον λόγο αυτό προτείνουμε την εκχώρηση αρμοδιοτήτων που άπτονται ης Υπηρεσίας Δόμησης σε Μηχανικό από τον συνδυασμό σας δεδομένου ότι σε θέματα τεχνικά θεωρούμε ότι είναι καταλληλότεροι να κατανοήσουν το πρόβλημα και με την εμπειρία τους σε άμεση συνεννόηση με τους υπαλλήλους της Υπηρεσίας Δόμησης αλλά και με την Προϊστάμενη Αρχή να αντιμετωπίσουν και να δώσουν λύσεις μέσα στα πλαίσια της νομιμότητας όπως ακριβώς γίνεται και σε άλλους Δήμους της Χώρας αλλά και της Περιφέρειας μας.


Από την πλευρά σας πιστεύουμε ότι οι Μηχανικοί είναι σε θέση να προστατεύσουν τα του οίκου τους ενώ παράλληλα θα στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις τον οποιονδήποτε αναλάβει την ευθύνη της θέσης αυτής , προκειμένου η Υπηρεσία Δόμησης να αποτελέσει το εφαλτήριο της ανάπτυξης στην περιοχή μας. Θεωρούμε ότι σε περιόδους έντονης κρίσης μας δίδεται μια μοναδική ευκαιρία να οργανώσουμε τις Υπηρεσίες όλου του Δήμου ώστε να είναι φιλικές και συνεργάσιμες προς τον πολίτη και γενικά με όλους όσους τυγχάνει να συνεργασθούν μαζί τους.



Με ιδιαίτερη εκτίμηση

 


Πανίκος Καρατσής

Επικεφαλής Δημοτικής Παράταξης ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗΣ ΑΙΘΟΥΣΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

 
 
Άγιος Νικόλαος , 14.01.2013
 
Κύριε Δήμαρχε
 
Τα τελευταία χρόνια η κατάσταση της αίθουσας στην οποία συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο κρίνεται από απογοητευτική έως απαράδεκτη. Πιστεύουμε ότι ο χώρος αυτός δεν αξίζει στο ανώτατο όργανο Διοίκησης του Δήμου μας , ενώ παράλληλα και η εικόνα για τον επισκέπτη είναι αντιστρόφως ανάλογη με την Πρωτεύουσα του Νομού.
Για τον λόγο αυτό προτείνουμε τα παρακάτω:
  1. Να συνταχθεί άμεσα μελέτη ή να επισκεφθούν τον χώρο ντόπιοι εργολάβοι μονώσεων για την χορήγηση προσφορών με σκοπό την θερμομόνωση και υγρομόνωση της οροφής του Rex.
  2. Να συλλεγούν προσφορές για την αγορά ενός lap top και ενός προτζέκτορα προβολής.
  3. Να συλλεγούν προσφορές από ντόπιους εργολάβους ελαιοχρωματισμών και να βαφεί η αίθουσα μετά το πέρας των εργασιών μονώσεων.
Σε περίπτωση που διαπιστωθεί οικονομική αδυναμία από την πλευρά του Δήμου Αγίου Νικολάου για την εκτέλεση του έργου αυτού , εμείς – ως ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ – δεσμευόμαστε για την εξεύρεση χορηγιών προκειμένου να υλοποιήσουμε το εν λόγω έργο άμεσα.
 
 
Με ιδιαίτερη εκτίμηση
 
 
 
 
Πανίκος Καρατσής
Επικεφαλής Δημοτικής Παράταξης ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΔΡΟΜΟΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ - ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ


 
Άγιος Νικόλαος , 15.01.2013
 
Κύριε Δήμαρχε
 
Στις 07 Ιανουαρίου 2012 εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί Όροι του έργου «Αναβάθμιση του ΒΟΑΚ στο τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος». Διαπιστώνεται ότι κατά την έγκριση αυτή δεν ελείφθησαν υπ όψιν οι θέσεις των οκτώ συμπολιτών μας που δραστηριοποιούνται στην περιοχή ανάμεσα στον Κόμβο Κριτσάς και στο 3ο χλμ της εθνικής οδού Αγίου Νικολάου – Νεάπολης , ενώ δεν ελήφθη επίσης υπ όψιν η σύνδεση των Λακωνίων με την εθνική οδό , με αποτέλεσμα αφ ενός το ουσιαστικό κλείσιμο των επιχειρήσεων αυτών  και την μη ικανοποίηση του παγίου αιτήματος για ασφαλή κυκλοφοριακή σύνδεση των Λακωνίων και των ΤΕΙ με την εθνική οδό - σε περίπτωση εφαρμογής της υφιστάμενης προμελέτης.
 
Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι κατά το πρόσφατο παρελθόν ο Δήμος Αγίου Νικολάου είχε ταχθεί στο πλευρό των συμπολιτών αυτών και μάλιστα υπήρχε και σχετικό δημοσίευμα στην τοπική εφημερίδα «ΑΝΑΤΟΛΗ» στις 26.01.2011 με τίτλο "Πρέπει να αναζητηθούν άλλες λύσεις για τους κόμβους» , όπου χαρακτηριστικά αναφέρονταν ότι διαφάνηκε ότι θα μπορούσαν να βρεθούν λύσεις κυρίως για τις εγκαταστάσεις των πρατηρίων που επι χρόνια δραστηριοποιούνται στην περιοχή , ως αποτέλεσμα σύσκεψης που είχε πραγματοποιηθεί στο Δημαρχείο Αγίου Νικολάου.
 
Την εποχή εκείνη είχε κατατεθεί και ερώτημα από τον βουλευτή Λασιθίου κ. Πλακιωτάκη προς τον Υπουργό Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα με θέμα την μελέτη βελτίωσης του ΒΟΑΚ στο τμήμα Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος, όπου ακριβώς επεσήμανε όλα τα προβλήματα που δημιουργούνται στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.
Επειδή τώρα από την πλευρά μας μελετήσαμε τις προτάσεις που αποτελούν σώμα της εγκεκριμένης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων , διαπιστώσαμε τα παρακάτω:
  1. Εις ότι αφορά τον κόμβο έμπροσθεν της ιδιοκτησίας ΑΛΦΑΛΟΥΜΙΝ ΑΕ , δίδεται μια κάποια λύση με την μετατόπιση του κόμβου πλην όμως δεν δίνει ουσιαστική λύση σε μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στην περιοχή εδώ και αρκετά χρόνια και η παράμετρος της ύπαρξης της δεν είχε ληφθεί καν υπ όψιν στην προμελέτη.
  2. Δημιουργεί service road για την εξυπηρέτηση των πρατηρίων από την πλευρά του  υπάρχοντος ξηροπόταμου , με πολύ υψηλό κόστος κατασκευής δεδομένου ότι υπάρχουν σημαντικά τεχνικά έργα , χωρίς η οδός αυτή να έχει αποτυπωθεί σε όλο της το μήκος στην υφιστάμενη προμελέτη. Ουσιαστικά λοιπόν δημιουργούν ένα τεράστιο σύστημα παράπλευρων δρόμων με εξαιρετικά μεγάλο μήκος που στην ουσία θα εξυπηρετούν ελάχιστες επιχειρήσεις. Υπενθυμίζουμε ότι στην συγκεκριμένη περιοχή υπάρχει έντονο ανάγλυφο , συνεπώς απαιτούνται αρκετά μεγάλα ορύγματα και επιχώματα ενώ παράλληλα απαιτούνται και τεχνικά έργα υψηλότατου κοστολογίου όπως γεφύρωση του ποταμού κλπ. Εννοείται ότι πρόκειται για έργο με υψηλότατη περιβαλλοντική επιβάρυνση.
  3. Είναι παγκόσμια πρωτοτυπία να χαρακτηρίζουμε ένα δρόμο ταχείας κυκλοφορίας και στην συνέχεια να προσπαθούμε να υλοποιήσουμε μελέτη και να τον κάνουμε πραγματικά ταχεία κυκλοφορίας χωρίς μάλιστα να λαμβάνουμε υπ όψιν την ύπαρξη επιχειρήσεων οι οποίες λειτουργούν αδιάκοπα επι δεκαετίες. Είναι πάγια τακτική οι δρόμοι να χαρακτηρίζονται με βάση την δυνατότητα κυκλοφοριακής εξυπηρέτησης κατά την λειτουργία τους , όμως όταν τα συμφέροντα προηγούνται τα αποτελέσματα είναι ορατά και όπως γνωρίζουμε ενός κακού μύρια έπονται.
  4. Σε παρόμοιες περιπτώσεις στην περιοχή Ηρακλείου , όπου το πρόβλημα είχε ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά για δύο λειτουργούσες μονάδες πρατηρίων υγρών καυσίμων , δόθηκε λύση με άμεση κυκλοφοριακή σύνδεση από την εθνική οδό ταχείας κυκλοφορίας η οποία πρόσφατα κατασκευάστηκε.
  5. Σύμφωνα με την απόφαση με αρ. πρωτ. ΔΜΕΟ/ε/0/670/19.06.2001 του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης έχει χαρακτηρισθεί οδός ταχείας κυκλοφορίας με συνέπεια να μην εξετάζονται αλλά και να μην εγκρίνονται νέες κυκλοφοριακές συνδέσεις απ ευθείας με τον άξονα παρά μόνο μέσω εγκεκριμένων παραπλεύρων οδών σύμφωνα με το άρθρο 21 και 8 του ΒΔ/τος 465/1970 (ΦΕΚ 150Α) όπως τροποποιήθηκε με το ΠΔ 118/2006 (ΦΕΚ 119 Α/19.06.2006). Τα υφιστάμενα σήμερα πρατήρια και λοιπές εγκαταστάσεις έχουν λάβει προσωρινή άδεια κυκλοφοριακής σύνδεσης και έχουν υποχρεωθεί να προσαρμοσθούν στις νέες συνθήκες κυκλοφορίας της οδού.
Διαπιστώνεται ότι υπήρχε και υπάρχει η δυνατότητα λειτουργίας των εγκαταστάσεων αυτών και μετά την ολοκλήρωση του έργου και η εξυπηρέτηση τους να γίνει άμεσα από την αρτηρία σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Π.Δ. 143/ΦΕΚ69Α/07.03.89 ,άρθρο 11 , παράγραφος 4 αν εξαιρεθούν από την περιβαλλοντική αδειοδότηση και δεν κατασκευασθούν τα τμήματα του παράπλευρου δικτύου που εξυπηρετούν αυτές τις εγκαταστάσεις.
Δυστυχώς στην εν λόγω περίπτωση δεν υπήρξε καμία μέριμνα από την πλευρά του Δήμου με αποτέλεσμα στην περίπτωση του κόμβου των Λακωνίων να αναδεικνύεται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες η ύπαρξη ρέματος και να προβάλλεται ως εμπόδιο ενώ στην περίπτωση των Service Road να αποκρύπτεται η αλήθεια της ύπαρξης ξηροπόταμου (ρέματος) και να προγραμματίζονται απρόσκοπτα έργα τα οποία δεν πρόκειται να υλοποιηθούν.
 
Επειδή από την αναφορά των παραπάνω κρίνουμε ότι το πρόβλημα είναι αρκετά σοβαρό και γίνεται ακόμα σοβαρότερο σε μια εποχή όπου η ανεργία έχει ανέβει σε αρκετά υψηλά επίπεδα και εμείς από την πλευρά μας δεν πρέπει να επιτρέψουμε να κλείνουν επιχειρήσεις και μάλιστα ανθούσες , με αυτόν τον άκομψο και τεχνικά απαράδεκτο τρόπο , όταν υπάρχει ήδη δεδικασμένο για την αντιμετώπιση του προβλήματος και μάλιστα με συνοπτικές διαδικασίες.
 
Επειδή για το θέμα αυτό υπάρχουν ξεκάθαρες τοποθετήσεις από το ΤΕΕ/ΤΑΚ , το οποίο με επιστολές του στις 17 Μαρτίου 2011 αλλά και στις 02 Μαΐου 2011 παίρνει ξεκάθαρη θέση και μιλάει για την ανάγκη κοινωνικής αποδοχής της εν λόγω μελέτης , ενώ παράλληλα υποδεικνύει και τα προβλήματα στην υλοποίηση του εν λόγω έργου.
 
Επειδή πιστεύουμε ότι στον Δήμο Αγίου Νικολάου δεν πρέπει να αποδεχόμαστε την μοίρα που άλλοι μας επιφυλάσσουν και πρέπει να καθορίσουμε εμείς οι ίδιοι το αύριο του τόπου μας , οφείλουμε να ορθώσουμε το ανάστημα μας ως ισότιμα μέλη της Κρητικής Κοινωνίας και να επιβάλλουμε την ισοτιμία σε όλα τα ζητήματα.
 
Επειδή πραγματικά πιστεύουμε ότι ήρθε η στιγμή ομόφωνα και με μια γροθιά το Δημοτικό Συμβούλιο Αγίου Νικολάου να επιβάλει τις απόψεις του ιδιαίτερα όταν οι απόψεις αυτές ταυτίζονται με δίκαια αιτήματα συμπολιτών μας αλλά και με πάγιες διεκδικήσεις του Δήμου , παρακαλούμε όπως μας γνωρίσετε τις ενέργειες που προτίθεσθε να κάνετε προκειμένου να δρομολογηθεί η οριστική λύση του σοβαρού αυτού προβλήματος.
 
Σας διαβεβαιώνουμε ότι στις ενέργειες σας αυτές μπορούμε να είμαστε αρωγοί και από κοινού να συντονίσουμε την δράση μας για την άμεση αντιμετώπιση του θέματος δεδομένου ότι ήδη δόθηκε εντολή στον μελετητή να προχωρήσει την οριστική μελέτη εντός των επόμενων μηνών με έγγραφο της ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ με αρ, πρωτ. 2977/07.11.2012. Αντιλαμβανόμαστε όλοι πλέον ότι τα περιθώρια στενεύουν απελπιστικά αν θέλουμε να μην βρεθούμε αντιμέτωποι ενός τεράστιου προβλήματος.
 
 
Με ιδιαίτερη εκτίμηση
 
 
 
Πανίκος Καρατσής
Επικεφαλής Δημοτικής Παράταξης ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΡΥΠΑΝΣΗ ΑΠΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ ΟΠΑΔΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ


 
Άγιος Νικόλαος , 14.01.2013
 
Κύριε Δήμαρχε
 
Παρακολουθούμε τα τελευταία δύο χρόνια μια απίστευτη ρύπανση σε τοίχους αλλά και σε σήματα Τροχαίας από οπαδούς συγκεκριμένων ποδοσφαιρικών ομάδων , οι οποίες αντιπροσωπεύονται με συνδέσμους οπαδών στον Άγιο Νικόλαο.
Έκπληκτοι επίσης παρακολουθούμε την απάθεια με την οποία ουσιαστικά αποδεχόσαστε την ύπαρξη των φαινομένων αυτών. Ειλικρινά περιμέναμε την έντονη αντίδραση σας δεδομένου ότι ο Άγιος Νικόλαος είναι πόλη τουριστική και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να μεταβληθεί σε χώρο έκνομης και προσβλητικής δράσης ατόμων που πάνω από όλα δεν σέβονται τον τόπο τους και την ιστορία του.
Ιδιαίτερα στην περιοχή της Ελούντας αλλά και του Αγίου Νικολάου παρατηρείται το φαινόμενο του να γεμίζουν τοίχους με συνθήματα αλλά και τις πινακίδες σήμανσης με αυτοκόλλητα οπαδικά σήματα , κάνοντας την ανάγνωση τους αδύνατη και την εικόνα αηδιαστική για τους επισκέπτες.
Παρακαλούμε να μας ενημερώσετε άμεσα εάν προτίθεσθε να καταφύγετε σε νομικές ενέργειες (μηνύσεις) έναντι των επικεφαλείς των συνδέσμων αυτών. Σας ενημερώνουμε εκ των προτέρων ότι σε περίπτωση που αποφασισθεί παρόμοια ενέργεια από την πλευρά σας , θα είμαστε ένθερμοι συμπαραστάτες σας στην προσπάθεια σας αυτή.
 
Με ιδιαίτερη εκτίμηση
 
 
 
Πανίκος Καρατσής
Επικεφαλής Δημοτικής Παράταξης ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Car Price in India