Δήμος Αγίου Νικολάου Κρήτης

Η επιστροφή ...

dsinergasia@gmail.com

Σελίδες

Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013

Μπορεί η αντιπεριφερειάρχης να αναλαμβάνει δημόσια έργα, και μάλιστα με απευθείας ανάθεση;

Μπορεί η αντιπεριφερειάρχης να αναλαμβάνει δημόσια έργα, και μάλιστα με απευθείας ανάθεση;


Η ηθική και η δεοντολογία στην πολιτική, στα δημόσια πράγματα, στη δημόσια διαχείριση, είναι συχνά τα πιο σημαντικά στοιχεία για τη δράση ενός δημόσιου προσώπου. Πιο σημαντικά ακόμη κι από το νόμο, με την έννοια ότι το νόμιμο δεν δικαιώνει το ηθικό και δεοντολογικό, αφού οι νόμοι γίνονται ακριβώς για να εξυπηρετούν καταστάσεις, πολλές φορές ως κανονικά «κοστούμια» για τους κρατούντες. Το ηθικό και η δεοντολογία έχουν όμως πολύ πιο ισχυρά κίνητρα από το τυπικά νόμιμο.

Με βάση αυτές τις παραδοχές, αναρωτιέμαι πόσο ηθικό και δεοντολογικό (το νόμιμο θα το θέσουμε στη συνέχεια) είναι η νέα αντιπεριφερειάρχης Λασιθίου, Πελαγία Πετράκη, πολιτικός μηχανικός στο επάγγελμα, να συνεχίζει τις επαγγελματικές δραστηριότητες με την ανάληψη δημόσιων, δημοτικών ή περιφερειακών έργων, εδικά στην περιοχή της πολιτικής της ευθύνης.

Πόσο ηθικό και δεοντολογικό, για παράδειγμα, είναι να παίρνει με απευθείας ανάθεση έργο από το δήμο της Σητείας; Όπως, για παράδειγμα, οι εργασίες στο δημοτικό σχολείο Χαμεζίου. Έχει άραγε σημασία ότι η δαπάνη είναι 12.000 και άρα κάτω από το όριο που θέτει ο νόμος (15.000 ευρώ) για απευθείας αναθέσεις; Η κ. Πετράκη έχει την πολιτική ευθύνη του νομού, προφανώς συμβάλλει στις αποφάσεις για τα έργα και τις χρηματοδοτήσεις. Πώς από αυτές τις αποφάσεις, που ενδεχομένως λαμβάνει και η ίδια, επωφελείται ως επαγγελματίας; Πώς συμμετέχει στη συνέχεια, με την ευθύνη του παλιού νομάρχη (για να καταλαβαίνουμε τους ρόλους…) στον έλεγχο της καλής δαπάνης και της καλής εκτέλεσης;
Πετράκη απευθείας Χαμέζι (2)

Πετράκη απευθείας Χαμέζι 1 (2)

Ακόμη, πόσο ηθικό και δεοντολογικό είναι η οικογενειακή επιχείρηση της αντιπεριφερειάρχη να παίρνει απευθείας προμήθειες ύψους 82.000 ευρώ (!) επίσης από το δήμο Σητείας, μετά από ακύρωση του διαγωνισμού, αρχικά λόγω… λάθους και στη συνέχεια λόγω… μηδενικής συμμετοχής;
Πετράκη απευθείας ΠΕΤΡΑΣ (2)
Δεν είναι τα μοναδικά παραδείγματα αυτά. Πώς μπορεί να συμμετέχει σε διαγωνισμούς για την ανάληψη εργολαβιών δημοσίων έργων και τελικά να αναδεικνύεται μειοδότης; Πώς μπορεί με τη δική της υπογραφή, ως μηχανικού, να περνούν προτάσεις από τα όργανα της περιφέρειας Κρήτης, στην οποία υπηρετεί ως αντιπεριφερειάρχης, ή από την αποκεντρωμένη διοίκηση Κρήτης;
Αρκεί ο νόμος, που στην περίπτωση αυτή μάλλον είναι αμφίβολο αν επιτρέπει όλα αυτά: την ταύτιση πολιτικού προϊσταμένου και εργολήπτη, εκείνου που αποφασίζει ή συμμετέχει στις αποφάσεις για έργα και χρηματοδοτήσεις και εκείνου που τα αναλαμβάνει και αμείβεται, ελεγκτή και ελεγχόμενου, τελικά. Πόσο νόμιμο είναι να υπάρχει αυτή η διπλή σχέση, του πολιτικού προϊσταμένου του νομού και του εργολήπτη από τους ΟΤΑ του νομού; Πόσο νόμιμο είναι ο πολιτικός προϊστάμενος να σχετίζεται επαγγελματικά με τον πολιτικό φορέα που συμμετέχει (περιφέρεια) ή έχει πολιτική σχέση ως μέλος της ηγεσίας της περιφέρειας (αποκεντρωμένη διοίκηση);
Και ρωτάμε τώρα για το νόμιμο καθώς το ηθικό και δεοντολογικό έχουν προφανώς καταρριφθεί στις σχέσεις αυτές. Και έναντι των πολιτών και έναντι των άλλων επαγγελματιών…
(Τα ίδια ερωτήματα ασφαλώς ισχύουν και για το διάστημα που η κ. Πετράκη ήταν περιφερειακή ή νομαρχιακή σύμβουλος και αναλάμβανε έργα από το δήμο Σητείας… Το θέμα είναι πάντα η υποψία πολιτικής επιρροής, που δεν αρχίζει με την ανάληψη ρόλων εκτελεστικής μόνο, αλλά και αποφασιστικής εξουσίας.)
Φυσικά τα ερωτήματα απευθύνονται και στη δημοτική αρχή της Σητείας, που αναθέτει τις εργασίες, απευθείας ή μη…

candianews.gr

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Car Price in India