![]() Από την διατύπωση της απόφασης αλλά και στην πραγματικότητα, εκφράστηκαν διάφορες απόψεις - απορίες επί των μελετών στις οποίες κανένας δεν διαφώνησε αλλά επειδή το Δημοτικό Συμβούλιο δεν μελετά αλλά εγκρίνει,οι παρατηρήσεις αυτές ετέθησαν υπόψη των Τεχνικών Υπηρεσιών και δια μέσου αυτών στον ειδικό μελετητή κ. Ρέντζο για να τις εξετάσει. Πράγματι ο κύριος Ρέντζος τις εξέτασε και με πλήρη επιστημονική τεκμηρίωσηαπεφάνθη ότι με τα δεδομένα που υπάρχουν οι παρατηρήσεις αυτές δεν είναι υλοποιήσιμες εκτός και αν προβούμε σε δαπανηρές αλλαγές όπως: πρόσθετες απαλλοτριώσεις, αλλαγή μορφής κόμβου, τροποποίηση σχεδίου πόλης κτλ. Μετά τα παραπάνω και δεδομένου ότι το Δημοτικό Συμβούλιο είχε ήδη αποφασίσει γι’ αυτά (έγκριση κυκλοφοριακής μελέτης, σχέδιο πόλης, μορφή κόμβου κ.λ.π.) οι υπηρεσίες του Δήμου προχώρησαν στην δημοπράτηση των έργων και ήδη κατασκευάζονται με γοργούς ρυθμούς. Από αυτά που έχουν αναφερθεί και με βάση τη κοινή λογική προκύπτουν σαφέστατα οι απαντήσεις στα διάφορα δημοσιεύματα και συγκεκριμένα: • Η ανεμπόδιστη ή συνεχής ροή οχημάτων σε ένα ισόπεδο κυκλικό κόμβο είναι αδύνατη σε δρόμους με μια λωρίδα κυκλοφορίας. • Ένα έργο που μελετήθηκε τον Νοέμβριο του 2012 και κατασκευάζεται τον Νοέμβριο του 2013 δεν μπορεί να χαρακτηριστεί βιαστικό. Απεναντίας κατασκευάζεται την κατάλληλη περίοδο για να έχομε τις ελάχιστες δυνατές οχλήσεις στην οικονομική ζωή της πόλης. • Οι κυκλικοί κομβόι δεν κατασκευάζονται για να ωραιοποιήσουν την κίνηση αυτή κάθε αυτήν. Κατασκευάζονται για να δώσουν προτεραιότητα στην οδική ασφάλεια και όχι στην εξάλειψη της τυχόν καθυστέρησης που αναμφίβολα υπάρχει σε όλους τους οδικούς κόμβους και πρέπει σε όλες τις περιπτώσεις να προέχει αυτής. Δυστυχώς η εμπειρία μας για αυτό είναι οδυνηρή. Πρέπει να αναφέρομε επίσης ότι όπως γίνεται σε όλα τα έργα και ειδικά στα έργα οδοποιίας, κατά το στάδιο της κατασκευής γίνονται όλοι οι απαιτούμενοι έλεγχοι και δοκιμές με τις ανάλογες επεμβάσεις ώστε το έργο να ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις για τις οποίες σχεδιάστηκε. Λίγη υπομονή λοιπόν και οι κόμβοι, σύντομα θα παραδοθούν σε χρήση ολοκληρωμένοι, με πλήρη σήμανση, ηλεκτροφωτισμένοι, απορροή όμβριων και το κυριότερο με αρκετά αναβαθμισμένη ασφάλεια και τότε βέβαια θα έχομε και την βαθμολογία τους από τους τελικούς κριτές που είναι οι χρήστες τους.
Μιχάλης Κερούλης
Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τεχνικών Υπηρεσιών | |||
Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013
Κυκλικοί κόμβοι...

