Δήμος Αγίου Νικολάου Κρήτης

Η επιστροφή ...

dsinergasia@gmail.com

Σελίδες

Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Κοντά στους «ευάλωτους» μαθητές το Πανεπιστήμιο Κρήτης

Ο Τομέας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης με διευθυντή τον καθηγητή Ηλία Ε. Κουρκούτα  ξεκίνησε σε συνεργασία με το Παν/μιο του Brighton ένα πρόγραμμα «Υποστήριξης και Ψυχοκοινωνικής Ενδυνάμωσης ευάλωτων ομάδων μαθητών, των οικογενειών και των δασκάλων τους», το οποίο είναι βασισμένο στο Μοντέλο της Ψυχικής Ανθεκτικότητας (Resilience) και της συνεργασίας Πανεπιστημίου-Κοινότητας.
Σε πρώτη φάση το πρόγραμμα ξεκίνησε με την «εποπτική υποστήριξη» και «πλαισίωση» εκπαιδευτικών. Οι μαθητές για τους οποίους παρέχεται παρουσιάζουν διάφορες δυσκολίες προσαρμογής στο σχολείο εξαιτίας μαθησιακών, συμπεριφορικών, συναισθηματικών, διαπροσωπικών, οικογενειακών και κοινωνικών δυσκολιών.
Η έμφαση δίνεται, κυρίως, στο να γίνει κατανοητή η ψυχολογία αυτών των μαθητών, στο να ενισχυθούν οι διάφορες δεξιότητες τους με εναλλακτικές πρακτικές, αλλά και να υποστηριχτούν οι δάσκαλοι στο να τους βοηθήσουν να ενταχθούν στην σχολική τάξη. Το πρόγραμμα θα διαρκέσει δύο σχεδόν χρόνια και οι συναντήσεις γίνονται ανά 3 εβδομάδες, σε 2 διαφορετικές ομάδες εκπαιδευτικών. Ως συνεργάτες συμμετέχουν δημοτικά σχολεία του Ηρακλείου (47ο , 13ο , 42ο, 4ο Αλικαρνασσού, 36ο ) και του Ρεθύμνου, ενώ οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν προέρχονται από όλα τα υπόλοιπα σχολεία.
 Ήδη στο Ρέθυμνο και στο Ηράκλειο έχουν συμμετάσχει πάνω από 140 εκπαιδευτικοί σε σταθερή βάση. Συνολικά από το Δεκέμβριο έχουν λάβει χώρα πάνω από 20 συναντήσεις. Το πρόγραμμα πραγματοποιείται στο Ηράκλειο υπό την εποπτεία του διευθυντή του Τομέα Αναπληρωτή Καθηγητή κ. Ηλία Κουρκούτα, ενώ στο Ρέθυμνο γένεται και σε συνεργασία με το ΚΕΔΔΥ και το Δήμο Ρεθύμνου. Το Ρέθυμνο επισκέφτηκαν πρόσφατα οι καθηγητές W. Kassis και Urlike Graaf από το Παν/μιο του Ντίσελντορφ και παρευρέθηκαν σε μία συνάντηση της ομάδας για να ενημερωθούν για τη φιλοσοφία και τον τρόπο διενέργειας του προγράμματος, θεωρώντας ότι πρόκειται για ένα πολύ πρωτότυπο πείραμα που απαντά στις τεράστιες ανάγκες των εκπαιδευτικών και των παιδιών/οικογενειών με προβλήματα, το οποίο στοχεύουν να εφαρμόσουν και στη Γερμανία
Στο Ηράκλειο παράλληλα εφαρμόζεται μία πολυεπίπεδη παρέμβαση ευαισθητοποίησης, εκπαίδευσης σε εναλλακτικές δράσεις των μαθητών με και χωρίς δυσκολίες όρασης, όπως την κατασκευή κεραμικού παιχνιδιού από βλέποντες μαθητές και μαθητές με προβλήματα όρασης σε συνεργασία με τον κεραμίστα κ. Βασίλη Πολιτάκη, ενώ περιλαμβάνονται και παράλληλες δράσεις, όπως η ομιλία-σεμινάριο για τη σχολική βία που πραγματοποιήθηκε από την ψυχολόγο-συνεργάτη του προγράμματος (υποψήφια Διδάκτορα και ερευνήτρια στο Παν/μιο Κρήτης) κ. Ανδριανή Παπαδάκη στο 4ο ΔΣ Αλικαρνασσού και βιωματικό σεμινάριο από την καθηγήτρια κινητικότητας και προσανατολισμού, κ. Χαρούλα Κλινάκη σε μαθητές δημοτικού για την εξοικείωση τους με τα θέματα τυφλότητας και την ανάπτυξη του αισθήματος της ενσυναίσθησης.
Το πρόγραμμα υποστηρίζεται οργανωτικά από το Ίδρυμα Aggelopoulos Fellowship και το Clinton Global Initiative University και την υπότροφο του κ. Ειρήνη Μποτονάκη.

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Car Price in India