Δήμος Αγίου Νικολάου Κρήτης

Η επιστροφή ...

dsinergasia@gmail.com

Σελίδες

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

Βόρειος Οδικός Αξονας ... Επεμβάσεις στα Ορια της Πόλης Αγίου Νικολάου



Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ στα πλαίσια των καθηκόντων της ως Αντιπολίτευση στον Δήμο Αγίου Νικολάου , έφερε πρόταση για συζήτηση εκτός ημερησίας διάταξης για τα τις επεμβάσεις που σχεδιάζονται στα πλαίσια της χάραξης του Βόρειου Οδικού Αξονα στην περιοχή μας.
Το άιτημα έγινε δεκτό απο το σύνολο του Δημοτικού Συμβουλίου και με αγωνία θα περιμένουμε το τελικό κείμενο της απόφασης που πάρθηκε , την οποία δεσμευόμαστε να δημοσιεύσουμε μόλις λάβουμε αντίγραφο της.

Στο κείμενο που ακολουθεί παραθέτουμε το ακριβές αίτημα της Δημοτικής μας Ομάδος προς το Δημοτικό Συμβούλιο Αγίου Νικολάου.


ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΕΚΤΟΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΘΕΜΑ


Θέμα: «Μελέτη Δρόμου Αγίου Νικολάου - Νεάπολης»

Σχετ.: 1. Η από 15.01.2013 Επερώτηση της ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ προς το Δημοτικό Συμβούλιο.
          2. Η με αρ. πρωτ. 1519/25.01.2013 απάντηση του Δημάρχου Αγίου Νικολάου.
         3. Η με αρ. πρωτ. 1344/23.01.2013 επιστολή του Δημάρχου Αγίου Νικολάου προς ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ.

Άγιος Νικόλαος , 14.02.2013


Κύριε Πρόεδρε Δημοτικού Συμβουλίου

Στις 07 Ιανουαρίου 2012 εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί Όροι του έργου «Αναβάθμιση του ΒΟΑΚ στο τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος». Διαπιστώνεται ότι κατά την έγκριση αυτή δεν ελείφθησαν υπ όψιν οι θέσεις των οκτώ συμπολιτών μας που δραστηριοποιούνται στην περιοχή ανάμεσα στον Κόμβο Κριτσάς και στο 3ο χλμ της εθνικής οδού Αγίου Νικολάου – Νεάπολης , ενώ δεν ελήφθη επίσης υπ όψιν η σύνδεση των Λακωνίων με την εθνική οδό , με αποτέλεσμα αφ ενός το ουσιαστικό κλείσιμο των επιχειρήσεων αυτών  και την μη ικανοποίηση του παγίου αιτήματος για ασφαλή κυκλοφοριακή σύνδεση των Λακωνίων και των ΤΕΙ με την εθνική οδό - σε περίπτωση εφαρμογής της υφιστάμενης προμελέτης.

Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι κατά το πρόσφατο παρελθόν ο Δήμος Αγίου Νικολάου είχε ταχθεί στο πλευρό των συμπολιτών αυτών και μάλιστα υπήρχε και σχετικό δημοσίευμα στην τοπική εφημερίδα «ΑΝΑΤΟΛΗ» στις 26.01.2011 με τίτλο "Πρέπει να αναζητηθούν άλλες λύσεις για τους κόμβους» , όπου χαρακτηριστικά αναφέρονταν ότι διαφάνηκε ότι θα μπορούσαν να βρεθούν λύσεις κυρίως για τις εγκαταστάσεις των πρατηρίων που επι χρόνια δραστηριοποιούνται στην περιοχή , ως αποτέλεσμα σύσκεψης που είχε πραγματοποιηθεί στο Δημαρχείο Αγίου Νικολάου.

Την εποχή εκείνη είχε κατατεθεί και ερώτημα από τον βουλευτή Λασιθίου κ. Πλακιωτάκη προς τον Υπουργό Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα με θέμα την μελέτη βελτίωσης του ΒΟΑΚ στο τμήμα Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος, όπου ακριβώς επεσήμανε όλα τα προβλήματα που δημιουργούνται στις υφιστάμενες επιχειρήσεις.

Επειδή τώρα από την πλευρά μας μελετήσαμε τις προτάσεις που αποτελούν σώμα της εγκεκριμένης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων , διαπιστώσαμε τα παρακάτω:
1.    Εις ότι αφορά τον κόμβο έμπροσθεν της ιδιοκτησίας ΑΛΦΑΛΟΥΜΙΝ ΑΕ , δίδεται μια κάποια λύση με την μετατόπιση του κόμβου πλην όμως δεν δίνει ουσιαστική λύση σε μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στην περιοχή εδώ και αρκετά χρόνια και η παράμετρος της ύπαρξης της δεν είχε ληφθεί καν υπ όψιν στην προμελέτη.
2.    Δημιουργεί service road για την εξυπηρέτηση των πρατηρίων από την πλευρά του  υπάρχοντος ξηροπόταμου , με πολύ υψηλό κόστος κατασκευής δεδομένου ότι υπάρχουν σημαντικά τεχνικά έργα , χωρίς η οδός αυτή να έχει αποτυπωθεί σε όλο της το μήκος στην υφιστάμενη προμελέτη. Ουσιαστικά λοιπόν δημιουργούν ένα τεράστιο σύστημα παράπλευρων δρόμων με εξαιρετικά μεγάλο μήκος που στην ουσία θα εξυπηρετούν ελάχιστες επιχειρήσεις. Υπενθυμίζουμε ότι στην συγκεκριμένη περιοχή υπάρχει έντονο ανάγλυφο , συνεπώς απαιτούνται αρκετά μεγάλα ορύγματα και επιχώματα ενώ παράλληλα απαιτούνται και τεχνικά έργα υψηλότατου κοστολογίου όπως γεφύρωση του ποταμού κλπ. Εννοείται ότι πρόκειται για έργο με υψηλότατη περιβαλλοντική επιβάρυνση.
3.    Είναι παγκόσμια πρωτοτυπία να χαρακτηρίζουμε ένα δρόμο ταχείας κυκλοφορίας και στην συνέχεια να προσπαθούμε να υλοποιήσουμε μελέτη και να τον κάνουμε πραγματικά ταχεία κυκλοφορίας χωρίς μάλιστα να λαμβάνουμε υπ όψιν την ύπαρξη επιχειρήσεων οι οποίες λειτουργούν αδιάκοπα επι δεκαετίες. Είναι πάγια τακτική οι δρόμοι να χαρακτηρίζονται με βάση την δυνατότητα κυκλοφοριακής εξυπηρέτησης κατά την λειτουργία τους , όμως όταν τα συμφέροντα προηγούνται τα αποτελέσματα είναι ορατά και όπως γνωρίζουμε ενός κακού μύρια έπονται.
4.    Σε παρόμοιες περιπτώσεις στην περιοχή Ηρακλείου , όπου το πρόβλημα είχε ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά για δύο λειτουργούσες μονάδες πρατηρίων υγρών καυσίμων , δόθηκε λύση με άμεση κυκλοφοριακή σύνδεση από την εθνική οδό ταχείας κυκλοφορίας η οποία πρόσφατα κατασκευάστηκε.
5.    Σύμφωνα με την απόφαση με αρ. πρωτ. ΔΜΕΟ/ε/0/670/19.06.2001 του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης έχει χαρακτηρισθεί οδός ταχείας κυκλοφορίας με συνέπεια να μην εξετάζονται αλλά και να μην εγκρίνονται νέες κυκλοφοριακές συνδέσεις απ ευθείας με τον άξονα παρά μόνο μέσω εγκεκριμένων παραπλεύρων οδών σύμφωνα με το άρθρο 21 και 8 του ΒΔ/τος 465/1970 (ΦΕΚ 150Α) όπως τροποποιήθηκε με το ΠΔ 118/2006 (ΦΕΚ 119 Α/19.06.2006). Τα υφιστάμενα σήμερα πρατήρια και λοιπές εγκαταστάσεις έχουν λάβει προσωρινή άδεια κυκλοφοριακής σύνδεσης και έχουν υποχρεωθεί να προσαρμοσθούν στις νέες συνθήκες κυκλοφορίας της οδού.
Διαπιστώνεται ότι υπήρχε και υπάρχει η δυνατότητα λειτουργίας των εγκαταστάσεων αυτών και μετά την ολοκλήρωση του έργου και η εξυπηρέτηση τους να γίνει άμεσα από την αρτηρία σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Π.Δ. 143/ΦΕΚ69Α/07.03.89 ,άρθρο 11 , παράγραφος 4 αν εξαιρεθούν από την περιβαλλοντική αδειοδότηση και δεν κατασκευασθούν τα τμήματα του παράπλευρου δικτύου που εξυπηρετούν αυτές τις εγκαταστάσεις.

Δυστυχώς στην εν λόγω περίπτωση δεν υπήρξε καμία μέριμνα από την πλευρά του Δήμου με αποτέλεσμα στην περίπτωση του κόμβου των Λακωνίων να αναδεικνύεται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες η ύπαρξη ρέματος και να προβάλλεται ως εμπόδιο ενώ στην περίπτωση των Service Road να αποκρύπτεται η αλήθεια της ύπαρξης ξηροπόταμου (ρέματος) και να προγραμματίζονται απρόσκοπτα έργα τα οποία δεν πρόκειται να υλοποιηθούν.

Επειδή από την αναφορά των παραπάνω κρίνουμε ότι το πρόβλημα είναι αρκετά σοβαρό και γίνεται ακόμα σοβαρότερο σε μια εποχή όπου η ανεργία έχει ανέβει σε αρκετά υψηλά επίπεδα και εμείς από την πλευρά μας δεν πρέπει να επιτρέψουμε να κλείνουν επιχειρήσεις και μάλιστα ανθούσες , με αυτόν τον άκομψο και τεχνικά απαράδεκτο τρόπο , όταν υπάρχει ήδη δεδικασμένο για την αντιμετώπιση του προβλήματος και μάλιστα με συνοπτικές διαδικασίες.

Επειδή για το θέμα αυτό υπάρχουν ξεκάθαρες τοποθετήσεις από το ΤΕΕ/ΤΑΚ , το οποίο με επιστολές του στις 17 Μαρτίου 2011 αλλά και στις 02 Μαΐου 2011 παίρνει ξεκάθαρη θέση και μιλάει για την ανάγκη κοινωνικής αποδοχής της εν λόγω μελέτης , ενώ παράλληλα υποδεικνύει και τα προβλήματα στην υλοποίηση του εν λόγω έργου.

Επειδή πιστεύουμε ότι στον Δήμο Αγίου Νικολάου δεν πρέπει να αποδεχόμαστε την μοίρα που άλλοι μας επιφυλάσσουν και πρέπει να καθορίσουμε εμείς οι ίδιοι το αύριο του τόπου μας , οφείλουμε να ορθώσουμε το ανάστημα μας ως ισότιμα μέλη της Κρητικής Κοινωνίας και να επιβάλλουμε την ισοτιμία σε όλα τα ζητήματα.

Επειδή πραγματικά πιστεύουμε ότι ήρθε η στιγμή ομόφωνα και με μια γροθιά το Δημοτικό Συμβούλιο Αγίου Νικολάου να επιβάλει τις απόψεις του ιδιαίτερα όταν οι απόψεις αυτές ταυτίζονται με δίκαια αιτήματα συμπολιτών μας αλλά και με πάγιες διεκδικήσεις του Δήμου ,

παρακαλούμε

όπως μας ενταχθεί το θέμα για συζήτηση ως Εκτός Ημερήσιας Διάταξης στην Συνεδρίαση της 15ης Φεβρουαρίου 2013.

Παράλληλα ζητούμε την λήψη ξεκάθαρης απόφασης από το σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου για τα παρακάτω:
1.      Να δοθεί ιδιαίτερη μέριμνα για την εξεύρεση λύσης για την δημιουργία κόμβου Λακωνίων με ασφαλή είσοδο και έξοδο, προς και από αυτόν.
2.      Να σταματήσει άμεσα η μελέτη παράπλευρων οδών που στην ουσία λόγω κόστους αλλά και ανάγλυφου εδάφους είναι αδύνατη η κατασκευή τους και να δοθεί στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις λύση όμοια με αυτή που δόθηκε στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις στην οδό ταχείας κυκλοφορίας στην περιοχή του Ηρακλείου.
3.      Να δοθεί ασφαλής και ορθή λύση στον κόμβο έμπροσθεν της ΑΛΦΑΛΟΥΜΙΝ ΑΕ ώστε να μην επηρεασθεί η λειτουργία της υφιστάμενης βιοτεχνικής εγκατάστασης.

Είναι καιρός να σταματήσει ο εμπαιγμός και ο διασυρμός του Νομού Λασιθίου. Τα θέματα για τα οποία ζητάμε απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου είναι σε προχωρημένο στάδιο από πλευράς μελετών και οποιαδήποτε ολιγωρία από την πλευρά μας θα αποβεί μοιραία.



 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Car Price in India