Δήμος Αγίου Νικολάου Κρήτης

Η επιστροφή ...

dsinergasia@gmail.com

Σελίδες

Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

Επερώτηση Νο 20 προς το Δημοτικό Συμβούλιο Αγίου Νικολάου (σχετικά με την απίστευτη ταλαιπωρία μιας συμπολίτισσας για την αποκατάσταση ενός υφιστάμενου πεζοδρομίου εντός οικισμού Κριτσάς)


  Επερώτηση Νο 20


Από:  κ. Πανίκο Καρατσή (ως επικεφαλής Συνδυασμού)                  Προς:  Δήμαρχο Αγίου Νικολάου
                                                                                           Κοινοποίηση: 1.Πρόεδρο Δημ. Συμβουλίου
                                                                                                                   2. Μ.Μ.Ε.

Θέμα: «Αποκατάσταση πεζοδρομίου εντός οικισμού Κριτσάς»
Άγιος Νικόλαος , 24.04.2013

Κύριε Δήμαρχε

Παρακαλούμε όπως ενημερωθούμε άμεσα για ποιο λόγο μια συμπολίτης μας ταλαιπωρείται αδικαιολόγητα από τον Δήμο μας , για την αποκατάσταση πεζοδρομίου έμπροσθεν της οικίας της , προκειμένου να προστατεύσει αυτήν από την εισροή υδάτων. Το θέμα εισήχθη πρόσφατα στο Δημοτικό Συμβούλιο Αγίου Νικολάου όπου ψευδώς αναφέρθηκε από τον Πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας Κριτσάς ότι το πεζοδρόμιο δεν υπήρχε παλαιότερα (βλ. συνημμένη φωτογραφία και την απόφαση 20/12 της Δημοτικής Κοινότητας Κριτσάς) , ενώ ψευδώς αναφέρθηκε από τον Αντιδήμαρχο κ.Κερούλη ότι εκτελείται ανάπλαση στην περιοχή (βλ. έγγραφο 23272/23.11.12 της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Αγίου Νικολάου).
Για διευκόλυνση στην απάντηση σας , επισυνάπτουμε το χρονικό της μέχρι σήμερα ταλαιπωρίας της συμπολίτισσας μας , κας Ατσαλή.
1.      Στις 21.06.2012 η κ. Ατσαλή καταθέτει αίτηση για αποκατάσταση πεζοδρομίου έμπροσθεν της ιδιοκτησίας της λόγω εισροής υδάτων στην οικία της.
2.      Στις 05.07.2012 καταθέτει παρόμοια αίτηση στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Αγίου Νικολάου.
3.      Στις 16.07.2012 η Δημοτική Κοινότητα Κριτσάς αποστέλλει απόφαση της υπ’ αριθμόν 20/12 στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου (απορριπτική απόφαση). Στην απόφαση δεν υπάρχει ισχυρισμός περί μη ύπαρξης πεζοδρομίου, παρά μόνο αναφέρονται διαμαρτυρίες περιοίκων , συνεπώς ψευδώς ανέφερε ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας ότι δεν υπήρχε πεζοδρόμιο , κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου.
4.      Στις 02.08.2012 η κ. Ατσαλή ζητεί από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου αντίγραφο διαμαρτυριών πολιτών.
5.      Στις 27.09.2012 προσκομίζεται στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου απόφαση Αρχιτεκτονικής επιτροπής Λασιθίου , η οποία εγκρίνει την μελέτη με την προϋπόθεση της σύμφωνης γνώμης της Τεχνικής Υπηρεσίας  για τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά (πλάτος- ύψος).
6.      Στις 01.11.2012 δίδεται  έγκριση διαμόρφωσης πεζοδρομίου από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου.
7.      Στις 09.11.2012 καταθέτει η ίδια αίτηση στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου με ερώτημα για το αν εκτελείται μελέτη ανάπλασης της περιοχής. Προφανώς επειδή ακούσαμε την αιτιολογία αυτή στο Δημοτικό Συμβούλιο προσπάθησαν να την καθυστερήσουν  με αυτήν την αιτιολογία.
8.      Στις 09.11.2012 καταθέτει αίτημα για να μάθει πότε το θέμα θα συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο.
9.      Στις 23.11.2012 η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου απαντάει αρνητικά για την ύπαρξη μελέτης ανάπλασης στην περιοχή ,συνεπώς αναφέρθηκε ψευδώς ο ισχυρισμός αυτός στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Για επιπλέον διευκόλυνση στην απάντηση σας, σας επισυνάπτουμε την νομοθεσία περί πεζοδρομίων (άρθρο 24, απόφαση 3046/304/30.1/3.2.1989).
Κτιριοδομικός κανονισμός.
'Αρθρο 367
Πεζοδρόμια.
(άρθρο 24 απόφ. 3046/304/30.1/3.2.1989)
 1. Τα πεζοδρόμια των κοινόχρηστων χώρων κατασκευάζονται, ανακατασκευάζονται, επισκευάζονται και συντηρούνται με σκοπό να διασφαλίζεται η συνεχής, ασφαλής και χωρίς εμπόδια κυκλοφορία των πεζών σε όλη την επιφάνειά τους και η χρήση τους από άτομα με ειδικές ανάγκες, εφόσον επιτρέπεται από τη μορφολογία του εδάφους.
2. Υπόχρεοι:
α. Υπόχρεοι για την κατασκευή, επισκευή και συντήρηση των πεζοδρομίων και των τεχνικών έργων που τα αποτελούν (κράσπεδα, ρείθρα, υπόστρωμα και επίστρωση ή επικάλυψη) είναι οι ιδιοκτήτες των παρόδιων ακινήτων μπροστά στα οποία βρίσκονται.
β. Σε περίπτωση καταστροφής, αχρήστευσης και εκσκαφής από το Δημόσιο ή τον οικείο Ο.Τ.Α. των πεζοδρομίων που υπάρχουν πριν από είκοσι τουλάχιστον χρόνια, στα πλαίσια γενικής ανακατασκευής ή αναδιαρρύθμισης των οδών και πλατειών ώστε να ικανοποιούν καλύτερα τις ανάγκες του οικισμού, η δαπάνη αποκατάστασης, επισκευής ή ανακατασκευής των πεζοδρομίων βαρύνει τους παρόδιους ιδιοκτήτες.
γ. Σε κάθε άλλη περίπτωση καταστροφής ή αχρήστευσης ή εκσκαφής των πεζοδρομίων από την εκτέλεση εργασιών, υπόχρεος για την αποκατάσταση, επισκευή ή ανακατασκευή τους είναι ο φορέας εκτέλεσης των εργασιών αυτών, εκτός αν εκτελούνται αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση αυτού τούτου του παρόδιου ακινήτου, οπότε υπόχρεος είναι αποκλειστικά ο ιδιοκτήτης του.
δ. Η κατασκευή, ανακατασκευή ή επισκευή των πεζοδρομίων, μπορεί να γίνεται από τον οικείο Ο.Τ.Α. σε βάρος και για λογαριασμό είτε των ιδιοκτητών των παρόδιων ακινήτων είτε φορέων εκτέλεσης έργων εφόσον αυτά δεν έχουν κατασκευασθεί ή επισκευασθεί ακόμα ή δεν έχουν τηρηθεί οι προδιαγραφές που ισχύουν για την κατασκευή ή επισκευή τους.
3. Τρόπος κατασκευής:
α. Προδιαγραφές
Σε κάθε περίπτωση στις προδιαγραφές των πεζοδρομίων καθορίζονται οι διαστάσεις, το είδος κατασκευής και το είδος των υλικών των κρασπέδων, των ρείθρων, του υποστρώματος και της επίστρωσης ή της επικάλυψής τους. Επίσης καθορίζονται το είδος της φυτείας, οι διαστάσεις και τα άλλα στοιχεία των τμημάτων των πεζοδρομίων που διατίθενται για φύτευσή τους.
αα. Τα πεζοδρόμια κατασκευάζονται σύμφωνα με προδιαγραφές που καθορίζονται με απόφαση του οικείου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου. Σε οικισμούς που έχουν χαρακτηρισθεί παραδοσιακοί η πιο πάνω απόφαση εκδίδεται με σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας Ε.Π.Α.Ε.
ββ. Σε οικισμούς με πληθυσμό πάνω από 20.000 κατοίκους και εφόσον τα πεζοδρόμια αποτελούν σημαντικό στοιχείο διαμόρφωσης των πολεοδομικών ή κυκλοφοριακών συνθηκών οδού, πλατείας ή περιοχής, οι προδιαγραφές κατασκευής στο σύνολο ή σε μέρος τους καθορίζονται με απόφαση του αρμόδιου νομάρχη που εκδίδεται με τήρηση της διαδικασίας του άρθρου 154.
γγ. Σε οικισμούς στους οποίους δεν έχουν καθορισθεί οι πιο πάνω προδιαγραφές τα πεζοδρόμια κατασκευάζονται σύμφωνα με τις οδηγίες του οικείου δήμου ή κοινότητας που περιλαμβάνονται στην άδεια της παρ. 4.α. του παρόντος άρθρου.
β. Σε κάθε περίπτωση οι επιφάνειες των πεζοδρομίων έχουν αντιολισθηρή διαμόρφωση και είναι προσπελάσιμες από τις αναπηρικές πολυθρόνες, με κεκλιμένα επίπεδα (ράμπες) πλάτους τουλάχιστον 0,80 μ. που κατασκευάζονται σε κατάλληλες θέσεις, εφόσον αυτό επιτρέπεται από τη μορφολογία του εδάφους.
γ. Η κλίση κατά μήκος των πεζοδρομίων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 12%. Για την αποφυγή μεγαλύτερης κλίσης κατασκευάζονται σε κατάλληλες θέσεις βαθμίδες σε όλο το πλάτος του πεζοδρομίου μέγιστου ύψους 0,15 μ.
δ. Βαθμίδες εξυπηρέτησης των κτιρίων:
αα. Έξω από τη ρυμοτομική γραμμή απαγορεύεται να κατασκευάζονται βαθμίδες για την εξυπηρέτηση των κτιρίων. Κατ' εξαίρεση, είναι δυνατή η κατασκευή τους, ύστερα από άδεια του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, αν μετά την ανέγερση του κτιρίου έχει μεταβληθεί η υψομετρική στάθμη του δρόμου. Η κατασκευή αυτή πρέπει να εξασφαλίζει την ασφάλεια της κυκλοφορίας των πεζών και των αναπηρικών πολυθρόνων στην επιφάνεια που απομένει. Σε καμιά όμως περίπτωση δεν επιτρέπεται στα πεζοδρόμια η κατασκευή σκαλοπατιών που κατέρχονται προς το κτίριο, για εξυπηρέτησή του, αλλά επιβάλλεται τα σκαλοπάτια αυτά να αρχίζουν 1 μ. μέσα από τη ρυμοτομική γραμμή ή από την οικοδομική γραμμή σε περίπτωση ύπαρξης προκηπίου που είναι σε συνέχεια του πεζοδρομίου και χρησιμοποιείται από το κοινό.
ββ. Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου έχουν εφαρμογή και σε υφιστάμενες κλίμακες ή βαθμίδες κλιμάκων. Κλίμακες ή βαθμίδες κλιμάκων που αντίκεινται στις διατάξεις της παραγράφου αυτής είναι επικίνδυνες από άποψη κυκλοφορίας η δε άρση του κινδύνου γίνεται με εφαρμογή των διατάξεων του κεφαλαίου Γ’ Μέρους ΙV ("περί επικινδύνων οικοδομών") από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία.
ε. Φύτευση δένδρων, θάμνων κ.λ.π.:
αα. Κατά τη διαμόρφωση των πεζοδρομίων για τη φύτευση δένδρων, θάμνων κ.λ.π. οπωσδήποτε αφήνεται ελεύθερη δίοδος, πλάτους τουλάχιστον 0,60 μ. για τη διέλευση των πεζών. Ειδικά σε πεζοδρόμιο πλάτους μεγαλύτερου ή ίσου του 1,50 μ. η ελεύθερη δίοδος πρέπει να έχει πλάτος 0,80 μ. Ο κορμός των δένδρων τοποθετείται τουλάχιστον 0,50 μ. εσώτερα από την ακμή του κρασπέδου.
ββ. Όπου η ρυμοτομική γραμμή συμπίπτει με την οικοδομική ανάλογα με το ριζικό σύστημα των δένδρων πρέπει να λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα για την αποφυγή βλάβης των κτιρίων και δομικών κατασκευών.
στ. Κάτω από τα πεζοδρόμια απαγορεύεται η κατασκευή ή η τοποθέτηση δεξαμενών για οποιοδήποτε σκοπό (αποθήκευση, συγκέντρωση υγρών κ.λ.π.). Κατ' εξαίρεση επιτρέπεται μόνο η τοποθέτηση εγκαταστάσεων των αρμόδιων φορέων για τη σύνδεση των κτιρίων με τα δίκτυα ηλεκτρισμού, ύδρευσης, αποχέτευσης, τηλεφώνου, φωταερίου ή φυσικού αερίου πόλης, καθώς και σωληνώσεων απορροής στους κοινόχρηστους χώρους των βρόχινων νερών των κτιρίων.
4. Διαδικασίες - Αναλογισμός δαπανών:
α. Για την κατασκευή ή ανακατασκευή καθώς και για την εκσκαφή των πεζοδρομίων απαιτείται άδεια του οικείου δήμου ή της κοινότητας, στην οποία αναφέρονται οι αντίστοιχες προδιαγραφές ή αν δεν υπάρχουν οι σχετικές οδηγίες.
β. Οι δαπάνες κατασκευής, ανακατασκευής, επισκευής ή συντήρησης των πεζοδρομίων που γίνονται από τον οικείο ΟΤΑ ή το Δημόσιο, εισπράττονται από τους παρόδιους ιδιοκτήτες ή τους φορείς εκτέλεσης εργασιών, που είναι υπόχρεοι ανάλογα με την περίπτωση σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά για την είσπραξη των δημόσιων εσόδων.
γ. Στις περιπτώσεις του προηγούμενου εδαφίου η δαπάνη που αναλογεί σε κάθε παρόδιο ακίνητο υπολογίζεται από τον οικείο ΟΤΑ ή το Δημόσιο με βάση το μήκος του προσώπου που έχει στη ρυμοτομική γραμμή και την τιμή του τρέχοντος μέτρου που έχει η σχετική δαπάνη.
δ. Τυχόν ενστάσεις κατά των καταλογιστικών πράξεων υποβάλλονται στην αρχή που τις εξέδωσε, μέσα σε προθεσμία 15 ημερών από την κοινοποίησή τους στους υπόχρεους ιδιοκτήτες. Για τις ενστάσεις αυτές αποφασίζει το οικείο δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο ύστερα από εισήγηση της τεχνικής υπηρεσίας του ΟΤΑ ή της τεχνικής υπηρεσίας δήμων και κοινοτήτων (ΤΥΔΚ) του νομού αν δεν υπάρχει τεχνική υπηρεσία.


Μετά την αναφορά των παραπάνω , εκτός απο την απάντηση , επιθυμούμε την επαναφορά του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο , διαφορετικά θα τεθεί από εμάς με την διαδικασία της Εκτός Ημερησίας Θεμάτων.



Με ιδιαίτερη εκτίμηση



Πανίκος Καρατσής
Επικεφαλής Δημοτικής Παράταξης ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Hot Sonakshi Sinha, Car Price in India